اجرایی شدن تأکیدات رهبری مبنی بر توسعه همکاری با کشورهای اسلامی از اولویت‌های ماست
اجرایی شدن تأکیدات رهبری مبنی بر توسعه همکاری با کشورهای اسلامی از اولویت‌های ماست
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با وزیر امور دینی موریتانی گفت: اجرایی شدن تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه همکاری با کشورهای اسلامی از اولویت‌های ماست.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اعمر طالب‌، وزیر امور دینی موریتانی، (۱۵ فروردین‌ماه) ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در آغاز سخنان خود، با معرفی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان متولی فعالیت‌های فرهنگی در خارج از کشور گفت: این سازمان با راه‌اندازی نمایندگی‌های فرهنگی در ۶۰ کشور جهان، مخاطبان خود را در قالب فعالیت‏‌های متنوع و گوناگون با گوشه‌هایی از تمدن کهن هفت هزار ساله این مرز و بوم و دستاوردهای انقلاب و چهره رحمانی اسلام آشنا می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اجرای موافقت‌نامه‌های فرهنگی بین ایران و سایر کشورها را از وظیفه اصلی این سازمان برشمرد و گفت: ما از هیچ کوششی برای کمک و تقویت پیوندهای فرهنگی دریغ نخواهیم کرد و علاقه‌مندیم هر چه زودتر موافقت‌نامه فرهنگی با موریتانی امضا کنیم.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه همکاری با کشورهای اسلامی و آفریقایی گفت: برقراری و تحکیم روابط و همکاری با کشورهای اسلامی و آفریقایی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور بر لزوم ارتقای وحدت میان مسلمانان تأکید کرد و افزود: اعتقاد داریم که جهان در دوره تحولی خاص قرار گرفته است و حتما در آینده جهان، اسلام و مسلمانان نقش مهمی خواهند داشت. امروز مسلمانان اشتراکات بسیاری دارند که می‌تواند یک قدرت عظیم و تمدنی دینی در عالم پدید آورد.

وی اظهار امیدواری کرد جهان اسلام با ایجاد وحدت بین ملت‌های خود زودتر به امت اسلامی برسد و منجر به تمدن نوین اسلامی شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: موریتانی ظرفیت‌های خوبی برای همکاری دارد و توسعه روابط در زمینه‌های فرهنگی بین دو کشور مهم و راهبردی خواهد بود.

وی در عین حال، مرمت کتاب‌های تاریخی، تهیه میکروفیلم از آنان و دیجیتال کردن کتاب‌ها، تبادل هیأت‌های علمی، آموزشی و رسانه‌ای، آموزش زبان فارسی در موریتانی، تبادل دانشجو، برگزاری هفته‌های فیلم‌ ایران در موریتانی و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری را از موارد مناسب برای همکاری بین دو کشور دانست.

روابط ایران و موریتانی ناگسستنی است

وزیر امور دینی موریتانی با ابراز خرسندی از سفر به ایران اذعان کرد: پیش از اینکه به ایران سفر کنم، در مورد اخلاق و مهمان نوازی خوب ایرانیان شنیده بودم و امروز دریافتم که در دنیا سرآمد بوده و هستند.

وی ادامه داد: روابط ایران و موریتانی حقیقی و ناگسستنی است و به خوبی می‌دانیم که این روابط ناشی از همکاری‌های تنگاتنگ دینی است.

اعمر طالب‌ از امضای موافقت‌نامه فرهنگی با ایران استقبال کرد و گفت: زمینه‌های بسیاری به خصوص در موضوعات دینی و فرهنگی بین دو کشور وجود دارد و همکاری با ایران برای ما بسیار مهم است.

وزیر امور دینی موریتانی در پایان سخنان خود، از رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای سفر به کشور موریتانی و تداوم رایزنی‌ها دعوت به عمل آورد.