اجلاسیه شهدای هنر و رسانه  و روز  ملی شعر و ادب فارسی در آذربایجان شرقی برگزار می شود
اجلاسیه شهدای هنر و رسانه  و روز  ملی شعر و ادب فارسی در آذربایجان شرقی برگزار می شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی گفت : اجلاسیه شهدای هنر و رسانه در قالب کنگره 10 هزار شهید استان آذربایجان شرقی و روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار در تبریز برگزار خواهد شد .

به گزارش خبرنگار روزنامه سراسری شش زبانه و بین المللی سهند آذربایجان / مریم صاحب اختیاری ، “ محمدحسین بلاغی “ روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت اجلاسیه شهدای هنر و رسانه و ۲۷ شهریور روز ملی شعر و ادب فارسی که در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد ، اظهار کرد : این روز ملی ، روز انسجام و وحدت آفرین این رویداد با محوریت تبریز در سطح کشور بوده است و برنامه های متعددی نیز برای گرامیداشت این روز در سطح کشور تدارک دیده شده که که ۱۳۹ برنامه در سطح استان است و تعدادی از آن ها آغاز شده و برخی نیز مانند نشست تخصصی شعر و ادب فارسی با حضور اساتید پنج کشور گرجستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و ایران چهارشنبه برگزار خواهد شد . این برنامه ها نیز به مدت سه روز از ۲۶ تا ۲۸ شهریور می باشد که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۹ برنامه در تبریز و ۶۱ برنامه در شهرستان ها خواهد بود . وی در مورد خصوصیات استاد شهریار بیان کرد : استاد شهریار دارای مؤلفه‌های مختلفی بوده که اشعار وی در شعر ترکی و فارسی فاخر و کم نظیر بوده و چنین شاعری که مسلط به ۲ زبان در دوره معاصر باشد، بی نظیر است. استاد ، به مسائل زمان زیست خود آشنا بود و با توجه به حساسیت به مسائل اجتماعی، سیاسی، ملی، میهنی و منطقه‌ای آن زمان و درک صحیح از این مسائل بر مبنای آن کنشگری و شعرسرایی کرده و آثار وی اثر بخش بود.محمد حسین بلاغی افزود : امسال بیش از ۱۲ جشن ملی و منطقه ای در استان برگزار می شود که جشنواره منطقه ای تئاتر، جشنواره ملی عکس و فیلم روستا و جشنواره ملی تئاتر ارسباران از جمله این جشنواره ها در سطح آذربایجان شرقی است.
وی در خصوص وضعیت پروژه مقبره الشعرا گفت : مرحله اول این پروژه در خردادماه سال جاری پایان یافته است و قرار است ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های فرهنگی استان از طرف وزارت خانه اختصاص پیدا کند و سعی خواهیم کرد مقبره الشعرا و پروژه های ناقص در شهرستان ها را تکمیل کنیم.
وی تصریح کرد : اجلاسیه شهدای هنر و رسانه و در قالب کنگره ۱۰ هزار شهید استاد آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد که این استان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت ۶۷ شهید حوزه فرهنگ، هنر و رسانه تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
در این اجلاسیه که خانواده های شهدا، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان شرکت می کنند ،از هشت نفر از اساتید پیشکسوت، ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس که در حوزه فرهنگ و هنر فعال هستند، تجلیل خواهد شد .