بررسی از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
بررسی از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
جمعی از اصحاب رسانه در تور رسانه ای به مناسبت روز خبرنگار از دو پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جمله مرکز تحقیقاتی ربع رشیدی ، بیمارستان 1000 تختخوابی را در 15 مرداد 1402 بازدید کردند .



به گزارش خبرنگار روزنامه سراسری شش زبانه و بین المللی سهند آذربایجان  /  مریم صاحب اختیاری  ، ابراهیم هوشیار مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بازدید از پروژه پژوهشگاه ربع رشیدی گفت :  این پروژه  حدود  32000 متر مربع زیر بنا دارد و یک طرح ملی  و زیر ساخت های آنها با مدت قرارداد ۳۶ ماه ومبلغ ۲۶۰  میلیارد تومان است که اگر تعدیل هم به آن اضافه شود ، این قرار داد نزدیک  به ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد شد . بلوک های  a  و  b   از لحاظ حجم اسکله تمام  شده و بلوک های دیگر در حال اجرا می باشد که در صدد خواهیم بود  که امسال بتوانیم  آجر کاری دو  بلوک را   تمام کرده و تا پایان سال ۱۴۰۳  فاز یک این پروژه  را به بهره برداری برسانیم .

هوشیار اظهار داشت : در سفر استانی رئیس جمهور  ، دولت تعهد کرده بود که ۱۰۰ میلیاد به ما کمک کند اما فقط بخشی از آن را توانست بپردازد  . این پروژه نیز می تواند به افزایش تولبد ناخالص ملی کمک کرده  و  در حوزه طب و پزشکی بسیار موثر واقع شود . وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی توانسته بود تنها ۲۶ میلیارد تومان به این پروژه یاری رساند اما تا پایان  سال امیدواریم این مبلغ را به ۱۰۰ میلیارد برسانیم برای اتمام آجر کاری آن .

وی ادامه داد : بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز نیز  یکی دیگر  از  این پروژه  ها است ، که توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در حال احداث بوده  و فاز اول آن به  صورت تمام اسکله  است که نزدیک  ۱۲۰۰ میلیارد  تومان  آن در این پروژه برای قرار داد آن بوده  که ۲۰۰۰ میلیارد آن برای احداث فاز اول خواهد بود . این بیمارستان جایگزین بیمارستان های شهید مدنی و شهدا طراحی شده  و این پروژه به صورت ۷۰ در ۳۰ است ، یعنی ۳۰ % نقدی و ۷۰ % به صورت تهاتری است که حجم ریالی این پروژه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد بدون احتساب تعدیل است . پیشرفت فعلی این پروژه نزدیک به ۵۰%بوده  و در شرایط فعلی ۱۰۰۰ میلیارد بودجه  لازم است که به اتمام برسانیم .