پویش پیامبر رحمت ( ص)  در آیین واگذاری  ۱۰۰۰ قطعه زمین  قانون  حمایت از خانواده  و دارای سه فرزند  در آذربایجان شرقی
پویش پیامبر رحمت ( ص)  در آیین واگذاری  ۱۰۰۰ قطعه زمین  قانون  حمایت از خانواده  و دارای سه فرزند  در آذربایجان شرقی
آیین واگذاری 1000 قطعه زمین در قانون طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد .

به گزارش خبرنگار روزنامه سراسری شش زبانه سهند آذربایجان  /  مریم صاحب اختیاری  ، مدیر کل راه و شهرسازی استان در آئین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همزمان با هفته وحدت  گفت : مشکلی در تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این زمین ها در ۱۹ شهر استان به خانواده ها واگذار می شود، افزود: هم اکنون یک هزار و ۷۴۴ خانواده در استان واجد شرایط دریافت زمین در این طرح هستند. در اجرای طرح جوانی جمعیت  نیز مشکلی در تامین زمین در آذربایجان شرقی وجود ندارد و ۲ هزار قطعه زمین در این طرح آماده شده است و این استان جزو استان های پیشرو در واگذاری زمین در این طرح  می باشد .

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در استان، گفت: در این طرح حدود ۲۹۵ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۵۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.  در این طرح طی چهار سال باید ۲۰۰ هزار واحد مسکن ساخته شود که در ۲ سال اخیر ۸۵ هزار واحد مسکن در سطح روستاها و شهرهای در حال ساخت است.

روح اله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، آذربایجان‌شرقی را جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح جوانی جمعیت و ایجاد نشاط و امید در جامعه و بین مردم توسط فرزندان مردم و خود مردم اعلام کرد و با بیان این ‌که عزم جدّی بر بحث ساخت مسکن در دوره چهار ساله دولت سیزدهم داریم و مصمم به‌ ساخت و تحویل چهار میلیون مسکن در قالب نهضت ملی مسکن هستیم، از تحویل ۵۰ هزار هکتار زمین به مردم خبر داد.

 وی در حاشیه برگزاری جشن پیامبر رحمت، از راه‌اندازی کمپین نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه خبر داد و از متولیان این  امر خواست تا با پیوستن به این کمپین در ساخت و تحویل سرپناه و مأمن امن و همراه با آرامش و آسایش برای افراد کم‌ بضاعت و کم‌توان مشارکت نمایند.

 استاندار آذربایجان شرقی نیزدر آیین   مراسم جمعیت را عامل بقای یک جامعه دانست و با بیان این‌که هر چقدر یک کشور امکانات زیر زمینی، سرزمین بزرگ و امکانات مالی داشته باشد و جمعیت‌اش جوان نباشد و ساکنان‌اش، ساکن آن سرزمین نباشد، هیچ ارزشی ندارد، بر لزوم اهتمام جدّی بر افزایش و جوان‌سازی جمعیت و برخورداری از امکانات کافی تأکید کرد.

عابدین خرم  گفت :  برای ماندگاری یک مملکت نیاز است تا هر خانواده سه تا هفت فرزند داشته باشد، افزود: کسب و کار، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع و سایر حوزه ها وابسته به جمعیت است. وجود خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر برای جامعه الگو بوده و فعالان حوزه فرهنگ و هنرمندان باید در خصوص افزایش تولید مثل، فرزندآوری و جوانی جمعیت تبلیغ و ترویج کنند.

استاندار آذربایجان شرقی  با تاکید بر اینکه تمام بانک ها، مسوولان ادارات و سازمان های این استان از جمله راه و شهرسازی و بنیاد مسکن به تامین زمین و مسکن برای خانواده ها موظف و مکلف شده اند،  افزود : سازمان های ذیربط باید به فکر تامین نیازهای خانواده ها برای توسعه جوانی جمعیت و ازدواج در جامعه باشند.

در پایان این مراسم  به چند نفر از خانواده ها  به صورت نمادین و دارای سه فرزند  سند زمین اهدا شد .