اجلاسیه  شهدای هنر و رسانه  آذربایجان شرقی در تالار پتروشیمی برگزار شد  
اجلاسیه  شهدای هنر و رسانه  آذربایجان شرقی در تالار پتروشیمی برگزار شد  
اجلاسیه شهدای هنر و رسانه آذربایجان شرقی در آستانه کنگره 10 هزار شهید این استان که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد ، به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار روزنامه سراسری شش زبانه و بین المللی سهند آذربایجان  /  مریم صاحب اختیاری  ،  در این اجلاسیه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  اهالی فرهنگ و هنر و رسانه را هم صدا و همگام  با آرمان های شهدا و پای کار انقلاب دانست  با اشاره به بخشی از بیانات امام خمینی(ره)در رابطه با هنر گفت : بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران  در سی ام شهریور ماه سال ۱۳۶۷ و پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در پیامی خطاب به هنرمندان و خانواده شهدا به تجلیل از هنر و هنرمندان متعهد پرداختند که باید به عنوان منشور هنر انقلاب بارها و بارها بازخوانی شود.

 محمد حسین بلاغی ادامه داد :  نقش  هنرمندان در دوران دفاع مقدس هموراه روشن و آشکار بوده است  و رزمندگان ما  با شهادت و  از جان گذشتگی آرمان  های خود را ماندگار کردند .  حضور اهالی فرهنگ و هنر در صحنه و همراهی با آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  و علیرغم تله های دشمنان، همصدا و همگام با آرمانهای شهدا و پای کار انقلاب   است .

در ادامه متن قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت کنگره ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی به شرح ذیل است : بنای هویت جوامع بشری با ارزش‌ها تراز می‌شود و هویت ایران عزیز نیز با فرهنگ ایثار و شهادت هماهنگ شده است. این فرهنگ ناب در جای جای این سرزمین بزرگ موجب قوام  و دوام مردمان آزاده ایران اسلامی بوده و خواهد بود. در این میان بودند شهدائی که در وادی فرهنگ، هنر و رسانه روحشان را جلا دادند و برای نیل به نهایت جاودانگی، دل به دریای ایثار زدند. شهدای هنرمند و خبرنگار،  علاوه بر جانفشانی در راه دین و وطن، زیبایی‌های دفاع مقدس را خلق کردند، آن‌ها را به تصویر کشیدند و ابدی ساختند. بزرگداشت یاد و خاطره شهدا تکلیفی بر دوش همه و بویژه بر اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است و ضرورت دارد  آن دلاورمردی‌ها را به تاثیرگذارترین زبان بازگو نمایند. برگزاری اجلاسیه شهدای هنر و رسانه از سلسله برنامه های کنگره بزرگداشت ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی تدبیری است شایسته تا یاد و خاطره شهدای گرانقدر عرصه هنر و رسانه که محصلان مدرسه عشق و دانش‌آموختگان دانشگاه بزرگ تعهد، معنویت، ایمان و ایثار هستند گرامی داشته شود .

فرمانده  کل سپاه عاشورا نیز گفت :  فعالان حوزه هنر و رسانه باید روحیه شجاعت، عفت، مردانگی، دشمن شناسی و غیره را به صورت هنرمندانه ترسیم و نمایان کنند تا  باعث بیداری بشریت شوند. شهدای رسانه و هنر و فعالان این عرصه  فرهنگ ایثار و شهادت را ماندگار کردند .

سردار عباسقلی زاده افزود :  وصیت نامه شهدا را بهترین مصداق برای هنرآفرینی آن ها دانست    که توانسته اند بسیاری از مفاهیم نورانی را به هنرمندانه ترین شکل منتقل کنند که از جمله این وصیت نامه ها می توان به وصیت شهید سلیمانی اشاره داشت که دارای مفاهیم بسیار مقدسی است و اثری ماندگار به شمار می رود.

وی تصریح کرد :  امروزه چرخه تبلیغات  بر عهده هنرمندان و رسانه های دلسوز است  و امیدواریم همگی بتوانیم در راستای پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین جنبه های پیشرفت ایران اسلامی نقش آفرین باشیم و دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم. هنرمندان عزیز باید با هم اندیشی و هم افزایی، نسبت به نشان دادن افتخارات جمهوری اسلامی تلاش کنند تا بر غول رسانه ای استکبار غلبه کنند.